Neonmedia Oy

Joukkoliikenteen matkustajakokemuksen kehittämisessä Neonmedia Oy on oiva kumppani. Olemme kasvaneet lyhyessä ajassa linja-autojen näyttölaitteiden hyödyntämisessä lähes tuhannen ajoneuvon luokkaan. Laajalla kokemuksella ja teknologialla voimme ratkaista myös muita teknologisia tarpeita joko liikennöintiin tai matkustajakokemukseen liittyen. Ajoneuvotietokoneemme rajapinnat mahdollistavat laajat palvelut ja kustannussäästöt.

Ollaan yhteydessä ja ideoidaan juuri Teille sopiva ratkaisu!

VERKKOLASKUT

Vastaanottaja: Neonmedia Oy

Y-tunnus: 1017307-9

OVT-tunnus: 003710173079

Välittäjätunnus: BAWCFI22

Operaattori: Basware

SÄHKÖPOSTILLA LÄHETETTÄVÄT PDF-LASKUT

Sähköpostiosoite: ostolaskut@keskisuomalainen.fi

Lasku tulee lähettää pdf-muodossa yhtenä tiedostona laskun liitteet mukaan lukien.

PAPERILASKUT

Neonmedia Oy

PL 159

40101 Jyväskylä

MAHDOLLISET MAKSUJEN PALAUTUKSET

Tilinumero: FI77 1795 3000 0143 58

BIC: NDEAFIHH

Neonmedia panostaa joukkoliikenteen ohjelmistokehitykseen

Neonmedia panostaa joukkoliikenteen ohjelmistokehitykseen

Neonmedia panostaa joukkoliikenteen ohjelmistokehitykseen ja tähtää kansainvälisiin projekteihin.

 

Neonmedia on hankkinut Mastercom digital signage ohjelmiston liiketoimintakaupassa Mastercomilta. Liiketoimintakauppa on osa Neonmedian kasvustrategiaa sekä antaa mahdollisuuden kehittää digitaalisten näyttöjen alustaa palvelemaan joukkoliikenteen tarpeita entistä kokonaisvaltaisemmin. Oma jatkuva ohjelmiston kehittäminen avaa oven kansainvälisiin projekteihin niin joukkoliikenteen kuin myös muihin ulkomainonnan ratkaisuihin riippumatta näyttöjen sijoitteluympäristöistä. Dynaamiset sekä rajapintapohjaiset ratkaisut ovat jatkossa kehityksen kulmakiviä.

Mastercom Digital signage -ohjelmisto on Neonmedian käyttämä pilvipohjainen bussiohjelmisto mainossisällön ja matkustajainformaation tuottamiseen. Ohjelmisto tarjoaa paikkatiedon hallinnan liikkuvassa ajoneuvossa. Etenemisinformaatio tuotetaan yhdistämällä avoimen rajapinnan reittidata ajoneuvon paikkatietoon.

 

Mediatalo Keskisuomalainen on kasvuhakuinen toimija, joka kiihdyttää voimakkaasti digitaalista liiketoimintaansa ja on luonut asiakkailleen ainutlaatuisen kattavan mediatarjoaman. Neonmedian ympärille rakentuva digitaalisen bussimainonnan ja matkustajainformaation kokonaisuus on tästä vahva esimerkki. Tutkimme myös aktiivisesti mahdollisuuksia konseptin viemiseksi kansainvälisille markkinoille, toteaa Keskisuomalainen Oyj:n konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

 

Neonmedia on Suomen markkinajohtaja paikallisliikenteen informaatiojärjestelmien tuottajana lähes tuhannen bussin kannallaan. Suomessa on asetettu tavoitteeksi kaksinkertaistaa joukkoliikenteen matkasuoritteet vuoteen 2030 mennessä ja Neonmedialla on nyt erinomaiset valmiudet olla mukana kehittämässä palveluja matkakokemuksen parantamiseksi omalla ohjelmistoalustalla, iloitsee Neonmedian toimitusjohtaja Jari Lähdemäki.

Bussien ajoneuvotietokoneella voidaan palvella ajoneuvon lukuisia teknisiä rajapintoja näyttösisältöjen lisäksi tuoden kustannustehokkuutta palvelukehitykseen. Näitä palveluja tullaan aktiivisesti kehittämään näyttöliiketoiminnan ohessa.

Digitaalinen ulkomainonta on älykästä 

Liikkuvassa bussimediassa on erinomainen mahdollisuus hyödyntää mainonnan kohdentamista täsmälleen halutun sijainnin mukaan. Esimerkiksi bussin lähestyessä myymälää, tunnistaa älyjärjestelmä tämän ja mainosviesti nähdään bussin näytöllä relevanttiin aikaan. Brändimainonnassa esimerkiksi elintarvikebrändi voi näkyä diginäytöillä aina silloin, kun bussi kulkee ruokakauppojen läheisyydessä – ja näitä kauppoja voi olla valtakunnallisesti satoja.

Etenemisinformaatio tuo matkustajille hyvää matkakokemusta ja osaltaan tehostaa mainonnan tavoittavuutta.

Bussimedian äärellä ollaan pitkään

Keskimääräinen matkustusaika paikallisliikenteessä on noin 14 minuuttia, joten matkustajat viettävät bussimedian äärellä suhteellisen pitkän ajan. Yhden matkan aikana kaikki mainossisällöt toistuvat mainoskierron aikana vähintään 4–6 kertaa. Mainoksien ripeä toistotiheys takaa, että sisältö huomataan. Bussimainoksien huomioarvo on tutkitusti korkea jokaisessa ikäryhmässä ja myös alle 25-vuotiaat kiinnittävät sisältöihin suurta huomiota.

Neonmedia on osa Mediatalo Keskisuomalaista. Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalinen ulkomainosverkosto tavoittaa tutkitusti 2,5 miljoonaa suomalaista bussien diginäytöillä, liikenneasemamedioissa ja Big One -medioilla. Neonmedian digitaalisia bussinäyttöjä on Suomessa lähes 1 000 bussissa paikallisesti ja valtakunnallisesti – kaikkiaan lähes 1 600 digitaalista bussinäyttöä. Mediatalo Keskisuomalaisen painetut ja digitaaliset lehdet, digitaalinen ulkomainonta ja radio tavoittavat 3,1 miljoonaa suomalaista.

Kuopiolainen Mastercom on tunnettu kehittämästään infonäyttöpalvelusta sekä Kiho-palveluista, jotka ovat toimineet vuoden 2021 alusta Kihossa.

Janne

Neonmedia on osa Mediatalo Keskisuomalaista